Lahtised lehed

Teinekord viskad ära mõnel igaval koosolekul või koolitusel soditud paberi. Aga äkki...

15. sept 2010

Püüan edastada arvamuse e-kooli kohta

Alles see oli, kui ajalehed kirjutasid uue e-kooli vigadest. Kõigepealt, e-kooli nimi on ekstav. See ei ole kool. Siiamaani on olnud tegemist e-klassipäevikuga ja tegelikult on see ka praegu nii. Nad muidugi pungestavad sinna mingeid sotsiaalmeedia tunnuseid lisada, aga siiamaani on sellest õnnestunud küll tühine osa. Aga nüüd kuulame kokkuvõtet tänasest seisust.

Ma üritasin eile e-kooli tunde sisse kanda. Võtan oma eelmise postituse küsimuse tagasi. Pangas on töö korraldatud väga hästi ja kuigi mõni internetipank on mõnes asjas teisest parem või halvem, siis sellega võrreldes... See, et nad panevad mõnikord naljaka sildi välja või ilmutavad siin-seal kontori-inimese piiratud vaadet elule, see on kõik OK.

Nonii, ma olen tige, aga on ka põhjust. Esimesel e-kooli kasutamisel kirjutasin üles 30 asja, mis on lausa rumalad, kehvasti või kui käivadki, siis võiksid ikkagi olla korraldatud paremini. Kolmkümmend, ja ma ei ole veel otsinud aruandeid, ma pole veel proovinud midagi trükkida, veerandilõppu pole veel olnud. Statistikat vaatasin ainult korraks ja lubasin endale, et ei klõpsa seda vabatahtlikult enam kunagi. Sealt võib veel igasugust välja tulla.

Leidsin samal ajal ka kolm kiiduväärt muudatust võrreldes eelmise versiooniga.

*** Kooli avalehe otsing töötab veatult ja väga kiiresti. Kui palju mul seda vaja on, aga võib-olla keegi teine kasutab. Täitsa korras asi.

*** Kuupäevade lisamine kalendri klõpsamisega on hea mõte. Kalendri ikoon on küll tunni lisamisel vales kohas, sealt ootaks pigem klikatavat valikut - mitmes tund.

*** Automaatne väljalogimine toob kohe uue sisselogimise lehe ette. See oli vanasti igavene ikaldus. Teatud minutite pärast "sessioon aegus", aga sellest sai alles siis teada, kui hakkasid midagi salvestama. Puudujate ja hilinejatega oli alati jama. Nüüd korras, hästi tehtud.

Aga kullakesed, jama on ikkagi 10 korda rohkem kui asja. Ainult üks näide, eksole?

Asun kaheksanda klassi päeviku füüsika lehekülje kallale. Avaneb sellise päisega tabel:



*** Hoo-hoo! Kõik tüübid, ongi kohe nii kirjutatud, et kõik tüübid. Aga ikkagi, miks tüübid, miks nad arvavad, et selles nimekirjas on just kõik tüübid? Kas ma olen esimene, kes näeb, et selle tabeli pealkiri on KÕIK TÜÜBID!?

*** + Mida tähendab +? Lükkan hiirekursori sinna ja ei midagi. Tundamatu märk. Klõpsutan ja selgub, et siit saab igasugu asju lisada. Tund on nimekirjas kohe esimene, aga tegelikult võiks tunni lisamiseks küll eraldi nupp olla, sest seda tehakse iga päev tuhandeid kordi. Patuasi on see panna kahe kliki taha. Perioodihinded, aastahinded, käitumised, need las olla +, saame üle, aga tund võiks küll olla kohe esimene ja kõige suurem.

*** Edasi, õppeaasta. Kerin lahti ja sel on veel veerandid. Kas ma pean tunnid lisama õppeaastasse või veerandisse? Või pole vahet? Loen juhedit veerand tundi, ei saa aru. Küll aga saan aru, et:

NB! SOOVITUS: võtke end kokku ja kirjutage lühidalt! Inimesed suudavad ekraanilt lugeda hulga lühemaid tekste kui paberilt, seega peaks siin olema esitatud...

Mistarvis sa, sõbrake, ise ei oska lühidalt kirjutada ja pasteerid lõike seadusest?
Jääb nii, et kuna kirjutatud pole, siis vahet pole.

*** Aktiivsed õpilased. Katsuge ära arvata, millised õpilased on koolis veel peale aktiivsete õpilaste. Las see jääb koduseks ülesandeks.

*** Aaaa... Kust ma koduse ülesande saan panna, tunni lisamisel justkui ei olnud sellist kohta. Ahjaa, meelde tuli. Jälle +!

Kokkuvõtteks. Kuigi midagi on ju tehtud ja head tahet justkui paistab, siis üldiselt siiski- BROKEN.




0 Comments:

Postita kommentaar

<< Home